Hajr Gyula!!!
 
A honlap szerkeszti

Sziasztok!

Kszntk mindenkit honlapunkon.

Az oldal megtekintshez Mozilla Firefox ajnlott.

Remljk,hogy az oldal elnyerte tetszseteket.

Igyekszek minnl tbb informcit a Gyulai Se kzilabda szakosztlyairl tudatni veletek.

Az oldalt igyekszek rendszeresen frissteni.

Ksznm,hogy megltogattatok minket.J bngszst kvnok!

Istvn (Fadmin)

(az oldal szerkesztje)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Szezon
 
Jtkosok
 
Eredmnyeink
 
Hzi gllv lista
 
A szabaddobs
13. A szabaddobs
 
A szabaddobs megtlse
 
13:1
A jtkvezetk alapveten a kvetkez esetekben szaktjk meg a jtkot s tlnek szabaddobst a vtlen csapat javra:
a) a labdt birtokl - lnyegben a tmadcsapat - szablytalansgot kvet el, s emiatt nem tarthatja meg a labdt (4:2-3, 4:5-6, 5:6-11, 6:2 a-b, 6:4, 6:7 b, 7:2-4, 7:7-8, 7:10, 8:8, 10:3, 11:4, 12:3, 13:7-8, 14:4-7 s 15:2-5),
b) a vdekez csapat szablytalansga miatt a tmadcsapat elveszti a labdt (4:2-3, 4:5-6, 5:5, 6:2 b, 6:4, 6:7 b, 7:8, s 8:8).
 
13:2
A jtkvezetknek biztostaniuk kell a jtk kontinuitst azzal, hogy elhamarkodott szabaddobs tlettel nem szaktjk meg a jtkot.
Ez azt jelenti, hogy a jtkvezetk a 13:1 a pontban felsoroltak esetn nem tlnek szabaddobst, ha a vdekez csapat kzvetlenl a tmadcsapat ltal elkvetett szablytalansg utn labdhoz jut.
Hasonlkppen a 13:1 b pont szablytalansgai esetn csak akkor avatkoznak a jtkba, ha a tmadcsapat az ellenfl szablytalansga miatt elveszti a labdt vagy nincs olyan helyzetben, hogy a tmadst folytassa.
Ha szablytalansg miatt szemlyes bntetst kell alkalmazni, a jtkvezetk azonnal megszakthatjk a jtkot, ha az a vtlen csapat szmra - amelyik nem kvette el a szablytalansgot -, nem jelent htrnyt. Egybknt a bntets az akci befejezsig elhalaszthat.
A 13:2 nem rvnyes a 4.2-3 vagy a 4:5-6 szablyok elleni vtsgek esetben, amelyeknl az idmr jelzsvel a jtkot azonnal meg kell szaktani
 
13:3
Ha a 13:1 a-b pontokban felsorolt szablytalansgok egyikt - amelyrt egybknt szabaddobst kell tlni - akkor kvetik el, amikor a labda nincs jtkban, a mrkzst a jtkmegszakts oknak megfelel dobssal kell folytatni.
 
13:4
Kiegsztve a 13:1 a-b pontokat, bizonyos esetekben, amikor a jtk szablytalansg nlkl szakad meg (a labda jtkban volt), a mrkzst szabaddobssal kell folytatni:
a) ha a megszaktskor a labdt az egyik csapat birtokolta s a labdt a tovbbiakban is megtartja,
b) ha a labdt az egyik csapat sem birtokolta, az a csapat tartja meg a labdt, amelyiknl a megszaktst megelzen volt,
c) ha a jtk azrt szakad meg, mert a labda a mennyezetet vagy a jtktr feletti trgyat rintett, akkor a jtkot az a csapat folytatja, amelyik nem rintette utoljra a labdt.
   Az elbbiekben felsorolt esetekben a 13:2 pontban megfogalmazott elnyszably nem rvnyesthet.
 
13:5    
A labdt birtokl csapat elleni szabaddobs tletnl, ha a labda mg ennek a csapatnak az egyik jtkosnl van, azt azon a helyen, ahol ppen van, azonnal el kell engedni, vagy a talajra tenni (16:3 e).
 
 
A szabaddobs vgrehajtsa
 
13:6
A szabaddobst a jtkvezet spjele nlkl elvileg azon a helyen kell vgrehajtani, ahol a szablytalansgot elkvettk.
Kivtelt az albbiak kpeznek.
A 13:4 a-b pontokban lert helyzetekben a szabaddobst ott kell vgrehajtani, ahol a labda a megszakts idpontjban volt. A 13:4 c pontban megfogalmazott esetben a szabaddobst - szintn a jtkvezet spjele utn - a jtktrnek azon a rszn kell vgrehajtani, amely megfelel a labda s a mennyezet (egyb trgy) tallkozsi helynek.
Ha a jtkvezet vagy a szvetsgi kpvisel a vdekez csapat jtkosnak vagy hivatalos szemlynek szablysrtse miatt megszaktja a jtkot s ints vagy szemlyes bntets kvetkezik, a szabaddobst azon a helyen kell vgrehajtani, ahol a labda a megszaktskor volt, amennyiben ez a hely a vtlen csapat javra kedvezbb mint a vtsg helye.
Ez a kivtel azonos azzal a helyzettel, amikor az idmr szablytalan csere vagy jrulkos belps miatt (4:2-3, 4:5-6) megszaktja a jtkot.
Ugyancsak a korbban mr tisztzottak szerint passzv jtk esetn (7:10) a szabaddobst azon a helyen kell vgrehajtani, ahol a labda a jtkmegszaktskor volt.
A szabaddobst - brmely eddig felsorolt esetben - sohasem szabad a dobsra jogosult csapat kapuelterben vagy az ellenfl szabaddobsi vonaln bell vgrehajtani. Amennyiben a helyes vgrehajtsi pozci az elbb emltett behatrolt terletekre esik, a dobst azokon kvl a legkzelebbi helyen kell vgrehajtani
Magyarzat:
Ha a szabaddobs korrekt pozcija a vdekez csapat szabaddobsi vonalnl van, akkor a szabaddobst elvileg pontosan ott kell vgrehajtani. Minl tvolabb van a szabaddobs pozcija a vdekez csapat szabaddobsi vonaltl, annl nagyobb lehet az eltrs a szablytalansg helytl. Ez az eltrs fokozatosan nhet 3 mterig, amely a dobst vgz csapat kapuelternek kzelbe eshet.
Ez a megengedett eltrs nem rvnyes a 13:5 s az ezzel kapcsolatos 16:3 e szablypontok megsrtsekor. Ezekben az esetekben a dobst pontosan a megfelel helyen kell vgrehajtani (lsd azonban a 13:5 rtelmezst, amely legalbb is rszben feloldja az elmleti ktttsget s „jtkbart" megoldst ajnl).
 
13:7
Amennyiben a szabaddobsra jogosult csapat jtkosa labdval a kzben, a dobs vgrehajtsra megfelel helyen tartzkodik, a labdt nem szabad letenni s ismt felvenni, vagy vezetni (13:1 a).
 
13:8
A szabaddobs vgrehajtsakor a tmadcsapat jtkosai a szabaddobsi vonalat nem rinthetik s nem lphetik t (16:1).
Amennyiben a szabaddobs vgrehajtsa kzben a dob jtkos trsai a kapueltrvonal s a szabaddobsi vonal kztt tartzkodnak, a szablytalan felllst - ha az a jtkot befolysolja - a jtkvezetnek helyesbtenie kell (15:1). Ezutn spjelre folytatdik a jtk (15:3 b).
Ha a spjelre vgrehajtott szabaddobsnl a tmadcsapat jtkosai megrintik vagy tlpik a szabaddobsi vonalat, mieltt a labda a dobjtkos kezt elhagyta, szabaddobst kell tlni a vdekez csapat javra (13:1 a).
 
13:9
A szabaddobs vgrehajtsakor az ellenfl jtkosainak 3 mternl tvolabb kell tartzkodniuk a dob jtkostl. A szabaddobsi vonaltl vgrehajtott szabaddobsnl a vdekez csapat jtkosai a kapueltrvonalnl helyezkednek el.
 
Facebook
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Nvnap ksznt

 
Kzilabda szablyok
 
Tmogatink
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!