Hajr Gyula!!!
 
A honlap szerkeszti

Sziasztok!

Kszntk mindenkit honlapunkon.

Az oldal megtekintshez Mozilla Firefox ajnlott.

Remljk,hogy az oldal elnyerte tetszseteket.

Igyekszek minnl tbb informcit a Gyulai Se kzilabda szakosztlyairl tudatni veletek.

Az oldalt igyekszek rendszeresen frissteni.

Ksznm,hogy megltogattatok minket.J bngszst kvnok!

Istvn (Fadmin)

(az oldal szerkesztje)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Szezon
 
Jtkosok
 
Eredmnyeink
 
Hzi gllv lista
 
Jtkid,zrjelents,timeout
2. A jtkid, zrjelzs, time out
 
Jtkid
 
2:1
A mrkzs rendes jtkideje frfi s ni csapatoknl (16 v felett) 2x30 perc, 10 perc sznettel.
Fiatalabb korosztly csapatok mrkzseinek rendes jtkideje: 12-16 v kztt 2x25 perc, 8-12 v kztt 2x20 perc, tz perc sznettel.
 
2:2
Ha a mrkzs eredmnye a rendes jtkid leteltekor dntetlen s dntsig kell tovbbjtszani, akkor 5 perc sznet utn meghosszabbts kvetkezik. A meghosszabbts ideje 2x5 perc egy perc flidei sznettel s trflcservel.
Ha a jtk az els meghosszabbts alatt sem dl el, akkor 5 perc sz-net utn msodik meghosszabbts kvetkezik, amelynek ideje 2x5 perc egy perc flidei sznettel s trflcservel.
Ha az eredmny mg mindig dntetlen marad, akkor a megfelel sza-blyzat utastsait kell figyelembe venni.
 
Zrjelzs
 
2:3
A jtkid a jtkvezet kezddobsra adott spjelvel kezddik, s a nyilvnos idmr berendezs automatikus zrjelzsvel vagy az idmr zrjelzsvel vgzdik. Ha ilyen jelzs nem hangzik el, a jtkvezet spol s jelzi, hogy a jtkid letelt (17:10).
 
Magyarzat:
Amennyiben automatikus zrjelezssel mkd nyilvnos idmr berendezs nem ll rendelkezsre, az idmr asztali vagy kzi stopper-rt vesz ignybe s zrjelzssel fejezi be a mrkzst. (18:2,2. bekez-ds). A nyilvnos idmr berendezst lehetsg szerint 0-tl 30-ig ha-ladan kell belltani.
 
2:4
Azokat a szablytalansgokat s sportszertlensgeket, amelyek a z-rjelzs elhangzsa eltt vagy azzal egyidben (a flid vagy a mrkzs vge) fordultak el, mg a jelzs elhangzsa utn is bntetni kell. A jtkvezetk a mg vgrehajtand szabaddobs (kivtel 13:4 c) vagy bn-tetdobs eredmnynek megvrsa utn fejezik be a mrkzst.
 
2:5
Amennyiben a szabaddobs vagy a bntetdobs vgrehajtsa alatt, illetve amikor a kapura dobott labda a levegben van, elhangzik a zr-jelzs, a dobst meg kell ismtelni. A dobs eredmnyt meg kell vrni, a jtkvezetk csak azutn fejezhetik be a mrkzst.
 
2:6
A 2:4-5 szablypontok alapjn vgrehajtott szabaddobs kzben, jt-kosok s hivatalos szemlyek elleni szablytalansgok vagy sportsze-rtlen magatarts elkvetsrt szemlyes bntetst kell alkalmazni. Az ilyen dobsok vgrehajtsakor elkvetett szablytalansg miatt azonban az ellenfl nem juthat szabaddobshoz.
 
2:7
Ha a jtkvezetk megllaptjk, hogy az idmr tl korn jelezte a flid vagy a mrkzs vgt, akkor ktelesek a jtkosokat a jtktren tartani s a jtkid klnbzetet utna jtszani.
A jtk folytatsakor a labda annl a csapatnl marad, amelyiknl a ko-rai zrjelzs idpontjban volt. Ha a labda nem volt jtkban, a mrkzs a jtkhelyzetnek megfelel dobssal folytatdik, klnben szabaddobssal a 13:4 a-b szerint.
Amennyiben az els flidt (vagy a meghosszabbtst) ksbb jelez-tk, a msodik flidt a megfelel idvel le kell rvidteni. Ha a mrkzs msodik flidejt (vagy a meghosszabbtst) jeleztk ksbb, a jtkvezet mr nem tud a helyzeten vltoztatni.
 
Time out (jtkid megszakts)
 
2:8
A jtkvezetk dntik el, hogy mikor kell a jtkidt megszaktani s folytatni.
A kvetkez helyzetekben ktelez a jtkid megszaktsa:
a) Idleges killts, kizrs, vgleges killts
b) Bntetdobs
c) Holtid (team time out)
d) Szablytalan jtkoscsere vagy „tbblet" jtkos jtktrre lpse   („tbblet"   jtkos = az alapltszmon (7 f) felli jtkos un. „jru-lkos" belpse - a tovbbiakban is gy rtend)
e) Az idmr vagy technikai kldtt (az idmr-titkri asztalnl helyet foglal szvetsgi kpvisel) jelzse
f) A jtkvezetk kztt szksges egyeztets a 17:8 szerint
 
Adott esetben - amennyiben indokolt, a krlmnyek kvnalmainak
megfelelen - ms helyzetekben is megszakthat a jtkid (lsd a tovbbi magyarzatokat).
A jtkid megszakts alatt elkvetett szablytalansgok ugyanolyan kvetkezmnyekkel jrnak, mintha azokat a jtkidben kvettk volna el (16:13).
 
2:9
Jtkid megszaktskor a jtkvezetk jelt adnak az idmrnek az ra meglltsra.
A jtkid megszaktsnak jelzse: hrom rvid spjel s a kezekkel alaktott „T" (16. kzjelzs).
A jtkid megszaktsa utn a jtk folytatsakor spolni kell (15:3 b).
 
2:10
Mindkt mrkz csapat a rendes jtkidben flidnknt egy perc idtartam holtidt          (Team Time-out) ignyelhet.

 

 
Facebook
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Nvnap ksznt

 
Kzilabda szablyok
 
Tmogatink
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!