Hajrá Gyula!!!
 
A honlap szerkesztői

Sziasztok!

Köszöntök mindenkit honlapunkon.

Az oldal megtekintéséhez Mozilla Firefox ajánlott.

Reméljük,hogy az oldal elnyerte tetszéseteket.

Igyekszek minnél több információt a Gyulai Se kézilabda szakosztályairól tudatni veletek.

Az oldalt igyekszek rendszeresen frissíteni.

Köszönöm,hogy meglátogattatok minket.Jó böngészést kívánok!

István (Főadmin)

(az oldal szerkesztője)

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Szezon
 
Játékosok
 
Eredményeink
 
Házi góllövő lista
 
Csapat,játékos csere,felszerelés
4. Csapat, játékoscsere, felszerelés
 
A csapat
 
4:1
A csapat 12 játékosból áll.
A játéktéren egy időben legfeljebb 7 játékos tartózkodhat. A többi a cserejátékos.
A csapatnak az egész játékfolyamat alatt a játéktéren egy játékost ka-pusként kell szerepeltetni. Az a játékos, akit kapusnak jelöltek, bármikor szerepelhet mezőnyjátékosként. A mezőnyjátékos ugyancsak bármikor átveheti a kapus feladatkörét (figyelembe véve a 4:4 és 4:7 szabálypontokat.
A mérkőzést a csapatnak legalább 5 játékossal kell elkezdeni.
A csapat a játékidő végéig - beleszámítva a meghosszabbításokat is -bármikor kiegészíthető 12 főre. (Az IHF és a kontinens rendezvényeken a mindenkori szabályzat előírásai érvényesek.)
Ha a mérkőzés folyamán a játéktéren a játékosok száma 5 alá csökken, tovább lehet játszani. A játékvezető belátásán múlik, hogy mikor szakít-ja félbe a mérkőzést (17:13).
 
4:2
A csapat a mérkőzés folyamán legfeljebb 4 hivatalos személyt foglal-koztathat. A hivatalos személyek a mérkőzés alatt nem cserélhetők. Kö-zülük egy személyt csapatfelelősként kell megjelölni. Csak ő jogosult az időmérővel, a titkárral és esetleg a játékvezetővel tárgyalni (kivéve a holtidőt, mert azt bármelyik hivatalos személy kezdeményezheti).
A hivatalos személyek a mérkőzés alatt általában nem jogosultak a já-téktérre lépni. A szabály elleni vétséget mint sportszerűtlen magatartást kell büntetni (8:4,16:1 d, 16:3 d és 16:6 b). A játékot az ellenfél javára ítélt szabaddobással kell folytatni (13:1 a-b).
 
4:3
A játékos akkor rendelkezik részvételi jogosultsággal, ha a kezdő-dobásnál jelen van és neve a versenyjegyzőkönyvben szerepel.
A mérkőzés megkezdése után érkező játékosoknak és hivatalos sze-mélyeknek az időmérőtől, a titkártól kell részvételi jogosultságot kapni-uk és nevüket be kell írni a versenyjegyzőkönyvbe.
A részvételi jogosultsággal rendelkező játékos saját cserehelyénél bár-mikor beléphet a játéktérre (figyelemmel a 4:4 és a 4:6 szabálypontokra).
Ha egy részvételi jogosultsággal nem rendelkező játékos a játéktérre lép, kizárással kell büntetni (16:6 a). A mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b és a pontosabb magyarázatot lásd a soron következőkben).
 
 
A játékoscsere
 
4:4
A cserejátékosok a mérkőzés alatt az időmérőnél vagy a titkárnál való jelentkezés nélkül bármikor és ismételten cserélhetők, amennyiben a le-cserélt játékosok elhagyták a játékteret (4:5).
A játékteret elhagyni és oda belépni csak a saját cserehelyen szabad (4:5).
Ez a kapuscserére is érvényes (4:7 és 14:10).
A játékoscsere szabályai érvényesek a játékidő megszakítás - time out - alatt is (a holtidő kivétel).
 
4:5
A szabálytalan cserét a vétkes játékos időleges kiállításával kell bün-tetni. Amennyiben egy adott helyzetben ugyanabból a csapatból többen is szabálytalanul cserélnek, akkor csak azt a játékost kell büntetni, aki először szabálytalankodott.
A mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b).
 
4:6
Ha egy játékos (az alaplétszámon felül), többletjátékosként csere nél-kül lép a játéktérre, vagy egy játékos a cserehelyről jogosulatlanul játék-ba avatkozik, időlegesen ki kell állítani és csapatából egy másik játékos-nak 2 percre el kell hagyni a játékteret.
Ha az időlegesen kiállított játékos a kiállítási idő alatt a játéktérre lép, újabb 2 percre ki kell állítani és az előző kiállításból megmaradt idő tar-tamára egy másik játékosnak el kell hagynia a játékteret.
Mindkét esetben a mérkőzés az ellenfél javára ítélt szabaddobással folytatódik (13:1 a-b).
 
 
A felszerelés
 
4:7
A csapat mezőnyjátékosainak egységes öltözéket kell viselniük, amelynek színe, kombinációja és megjelenése az ellenféltől világosan megkülönböztethető legyen.
A kapusként szerepeltetett játékosok öltözékének színe ugyancsak kü-lönbözzön a játékostársak és az ellenfél csapatának (mezőnyjátékosok és kapus) öltözéke színétől (17:3).
 
4:8
A játékosok kötelesek a hátukon legalább 20 cm, a mellükön legalább 10 cm magas 1-20-ig terjedő számot viselni.
A számok színe jól megkülönböztethető legyen az öltözék színétől.
A csapatkapitányoknak kb. 4 cm széles, a mez színétől élesen eltérő színű karszalagot kell viselniük egyik felső karjukon.
 
4:9
A játékosoknak cipőt kell viselniük.
A játékosokat veszélyeztető tárgyak nem viselhetők. Ilyenek pl. fej- és arcvédők, karkötők, karórák, gyűrűk, láncok, fülbevalók, keret és rögzí-tés nélküli szemüvegek, valamint minden más olyan tárgy, amelyek a já-tékosokat veszélyeztetik (17:3). Homlokszalag viselhető, amennyiben puha, rugalmas anyagból készült.
Azok a játékosok, akik ezeket az előírásokat nem teljesítik, a szabály-talanság megszüntetéséig nem játszhatnak.
 
4:10
Ha egy játékos vérzik, illetve a teste vagy az öltözéke véres, azonnal és felszólítás nélkül el kell hagynia a játékteret a cserehelynél a vérzés megállítása, a seb letakarása és a vér lemosása (a testéről és a felsze-relésről) céljából. Amíg ez nem történik meg, a játékos nem térhet vissza a játéktérre.
Azt a játékost, aki ebben a tekintetben nem követi a játékvezető uta-sításait, sportszerűtlenség miatt büntetni kell (8:4,16:1 d és 16:3 c).
 
4:11
Sérüléskor a játékvezető engedélyezheti, hogy a játékidő megszakítá-sa után az érintett csapatból két, részvételre jogosult sze-mély a cserehelynél a játéktérre lépjen (kézjelzés 16 és 17) és a csapat sérült játékosának segítséget nyújtson (4:2, 16:1 d, 16:3 d, 16:6 b).
 
Facebook
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Névnap köszöntő
Ma Május 11. Vasárnap, Ferenc napja van.

 
Kézilabda szabályok
 
Támogatóink
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG